Proč se nevyplácí šetřit na vizitkách?

Vizitka má splňovat několik jednoduchých funkcí:
- 1. předat ty nejnutnější kontaktní údaje na vás a vaši firmu
- 2. vizitkou sdělit profesi a činnost kterou děláte
- 3. zaujmout vizitkou tak, aby si vás příjemce zapamatoval
Kvalitně navržená firemní vizitka plní všechny tři funkce. Přesto drtivá většina vizitek toto nesplňuje!!! Podívejme se tedy na problém blíž.
1. Kontaktní údaje na vizitce
-
Platí zde pravidlo: když potřebujete něco zvýraznit, vyhažte balast okolo!
- Osobní údaje na vizitce - stačí bohatě: jméno, příjmení, email, mobil. Titul je již dnes často zbytečný, stejně jako pozice ve firmě.
Příklad: Pavel Šarbort, +420 608 272 530, pavel@identa.cz - Firemní údaje na vizitce: zde stačí: Název firmy (bez s.r.o, a.s.), adresa kanceláře, webová adresa společnosti.
Příklad: IDENTA DESIGN, www.identa.cz
Co je zcela zbytečné na vizitce uvádět (která slova nebo obsah):
- slovíčko mobil:
- slovíčko email:
- slovíčko web:
- slovíčko web: http://
- fax včetně čísla (kdo jej ještě dneska má?)
- IČ
- DIČ
- Sídlo firmy
- číslo účtu
- telefonní číslo na firemní recepci
- a další zcela nerelevatní údaje
2. Vizitka by měla sdělit profesi a činnost vaší firmy
Ptají se vás lidé “A co že to vlastně děláte?”. V tom případě je asi něco špatně!
Pozor, neplést si činnost firmy s logem! Většina vizitek obsahuje logotyp. Z loga velmi často absolutně neplyne, co firma dělá. Pokud nepracujete ve velmi známé společnosti, činnost vaší firmy zůstane tajemstvím.
Ideálně tedy je, pokud je na vizitce nějak stručně napsáno co děláte. K tomu se dá využít buď krátký řádek na první straně vizitky, Příklad textu na sdělení činnosti vaší firmy na vizitce:
- IDENTA DESIGN – logotypy, firemní design, webové stránky.
- NAVARO – účetnictví a daňové poradenství
- Sekaninová – advokátní kancelář
- Regenia – regenerace a masáže
Na doplňkový popis činnosti vaší firmy můžete využít zadní stranu vizitky. Není problém mít vizitky oboustranné. Příjemci rovnou řeknete víc. Nicméně oboustranné vizitky stojí víc – jak za samotný grafický návrh, tak za tisk. Většině je peněz na toto lít.
3. Firemní vizitka by měla zaujmout tak, aby si vás příjemce zapamatoval
Průměrných a obyčejných vizitek vidíme stovky. Rozložte si na stůl vizitkář a snadno zjistíte,která vás zaujme. Čím může zaujmout firemní vizitka:
- Vizitka musí být atraktivní. Atraktivní tak, aby si ji lidé vybrali z hromady dalších vizitek.
- Vizitka by měla mít NÁPAD. Nápad by měl být namíru vaší firmě nebo činnosti. Dobrý nápad pochopitelně stojí víc peněz.
- Jasné, výrazné a přitažlivé barvy.
Zde se již jedná o grafický návrh neboli design vizitky. Všimněte si, že o designu se bavíme až na třetím místě – za textem a obsahem. Design vizitky nikdy nesmí přebít funkce!
Závěr: Proč se nevyplácí šetřit na vizitkách?
Vizitkou vytváříte obrázek o vás. Levnou a nevkusnou vizitkou ukážete příjemci, jací jste. Průměrní, obyčejní, bez nápadu.
S vizitkou bez nápadu se ztratíte. Vaše vizitka zapadne někde ve vizitkáři.Jedná se o vyhozené peníze. Kvalitní nápad a moderní design stojí peníze.
Platí staré české přísloví:
Nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit příliš levné věci.
Štítky:Brno, design, firemní design, firemní identita, firemní logo, grafické studio, grafický návrh, Idea & identita, Jihomoravský kraj, logo, logo design, logotyp, nápad, název, název firmy, reklamní agentura, vizitky, vizitky s nápadem, značka