Jak vybrat název firmy nebo projektu

Většina nově vznikajících firem nebo projektů potřebuje následující tři názvy:

  • název domény
  • název v logotypu
  • název firmy jako takové (něco s.r.o.)

Obecně platí, že název domény, logotypu a firmy (projektu) jsou dnes tři odlišné věci. Firemní a doménové jméno by měly být ideálně totožné.

V praxi tak máte tři různé věci: text v logu, právní formu a www doménu. Do loga se nepíšou zkratky právní formy – např. s.r.o., a.s. a další. Text v logu také nemusí být nutně názvem vaší domény, přestože se to tak dnes často dělá.
Příklad: text v logotypu: TESCO, Právní forma Tesco Stores ČR, a.s., doména www.itesco.cz

Jak vybrat název na doménu?

Vzhledem k tomu že názvy domén jsou nejvíce rozebrané a tudíž nejvíce omezující, doporučujeme začít hledáním názvu volné domény CZ.  Chcete-li svou firmu či produkt prezentovat i v zahraničí,  hledejte i doménu COM.

Pro základní firemní prezentaci by se doménové jméno mělo shodovat s názvem firmy. Je-li plný název vaší společnosti příliš dlouhý, zkraťte ho. Ověřte si, jak vaši zákazníci a partneři váš název sami zkracují. Mnoho lidí se snaží uhodnout jméno domény z názvu firmy spíše, než aby ho hledali ve vyhledávacích službách.

Doménové jméno by mělo ideálně být:

  • krátké
  • zapamatovatelné
  • vystihující vaši činnost
  • bez zbytečných zkratek
  • bez číslic
  • bez pomlček
  • zřejmé z vyslovení jak se píše. Názvy typu Cubique.cz, Shaarka.com většinou lidé  nenapíšou správně.
  • snadno vyslovitelné. Budete vaši doménu potřebovat někomu nadiktovat po telefonu. Představte si jak to řeknete. Pamatujte, že jméno domény budete v mnoha případech také vyslovovat, proto se pokuste vyhnout těžko vyslovitelným a cizojazyčným názvům
  • nezaměnitelné. Vyhněte se možnosti záměny s jinou již existující doménou
  • odlišitelné od konkurence

Pokud jsou všechna vhodná jména obsazena, můžete zkusit název bez konkrétního významu. S tímto typem si usnadníte registraci, ale počítejte s vyššími náklady na propagaci. Vybírejte pečlivě, aby název zněl zajímavě, dobře se vyslovoval i psal. Pozor na názvy, u kterých může snadno dojít k překlepům či přeslechům.

Vybrání názvu firmy je složitý proces

Vytváříme názvy pro nové firmy a projekty a je to složitý proces. Jeho součástí je i ověření konkrurenčních domén a firem, ověření zamýšleného názvu firmy v obchodním rejstříku, prověření výše uvedených bodů atd. Výsledkem je kvalitní a snadno zapamatovatelný název firmy i její internetové domény.

Vybrané realizované názvy

Kontaktujte nás

Štítky:, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

PORTFOLIO